loading
  • Niższe koszty: oszczędne silniki, długie okresy międzyprzeglądowe
  • Więcej mocy: diesle Turbo D z technologią BiTurbo zgodne z najnowszymi normami
  • Wyższe bezpieczeństwo: asystent jazdy przy bocznym wietrze w wyposażeniu standardowym
  • Do ciężkiej pracy: Movano z tylnym napędem, bliźniaczymi kołami i mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu
  • Widoczność w każdym kierunku: tylna kamera i ostrzeganie o obecności pojazdów w martwym polu

Już w sprzedaży w Polsce: nowy Opel Movano dla biznesu od 101 415 złRüsselsheim. Największy dostawczy Opel trafia do sprzedaży w atrakcyjnej cenie — klienci mogą już składać zamówienia na nowego Movano. Ceny w Polsce rozpoczynają się od 101 415 zł (sugerowana cena detaliczna netto, bez podatku VAT) za furgon z przednim napędem, o dopuszczalnej masie całkowitej 2,8 tony. Najlepiej sprzedający się w Polsce 3,5‑tonowy Movano z przednim napędem w wersji L3H2, czyli z najdłuższym rozstawem osi, średnią wysokością nadwozia i przednim napędem jest dostępny od 108 813 zł[1]. Wszystkie wersje modelu są wyposażone w wysoce wydajne silniki wysokoprężne BiTurbo, charakteryzujące się niskim zużyciem paliwa i dużym momentem obrotowym. Movano, wraz z Combo Cargo i nowym Vivaro, tworzą ofertę lekkich pojazdów użytkowych marki Opel — najmłodszą na rynku.

Bogate wyposażenie i najnowocześniejsze systemy wspomagające kierowcę

Nowy Movano, nawet w wersji podstawowej, jest zawsze gotowy do ciężkiej codziennej pracy. Po raz pierwszy w tym modelu oferowany jest asystent jazdy przy bocznym wietrze. To samo dotyczy świateł do jazdy dziennej LED, zdalnego sterowania centralnym zamkiem, radia z Bluetooth i gniazdem USB oraz pakietu widoczności obejmującego asystenta świateł drogowych i czujnik deszczu.

W Movano debiutują również opcjonalne tylna kamera i system ostrzegający o obecności pojazdów w martwym polu. Specjalna kamera umożliwia kierowcy obserwację strefy za pojazdem. System ten przydaje się szczególnie w furgonach z pełną przegrodą między kokpitem a przedziałem ładunkowym, gdyż kierowca nie musi polegać wyłącznie na lusterkach bocznych.

System ostrzegania o pojazdach w martwym polu zapobiega wypadkom z udziałem innych uczestników ruchu, na przykład rowerzystów. Ultradźwiękowe czujniki rozpoznają obecność poruszających się obiektów, takich jak rowery czy motorowery, których zazwyczaj nie widać z kokpitu. Wykrycie obiektu w martwym polu jest sygnalizowane zapaleniem się kontrolki LED w bocznym lusterku z odpowiednej strony pojazdu. Dodatkowe rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa w nowym Movano obejmują m.in. opcjonalny układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu.

Bardzo oszczędne silniki wysokoprężne BiTurbo.

Oferta zespołów napędowych w nowym Movano jest oparta na mocnych, ale zużywających umiarkowane ilości paliwa silnikach wysokoprężnych BiTurbo. Jednostki o pojemności 2,3 litra — z których każda spełnia rygorystyczną normę emisji 6d-TEMP (pojazdy lekkie) lub Euro VId (pojazdy ciężkie) — rozwijają moc od 96 kW (131 KM) do 133 kW (180 KM). W porównaniu z poprzednią generacją silniki zyskały od 5 do 10 koni mechanicznych oraz od 20 do 40 niutonometrów. Najmocniejsza jednostka BiTurbo (133 kW/180 KM) wytwarza 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Umiarkowane zużycie paliwa przyczynia się do obniżenia kosztów eksploatacji.

Ogólne dane techniczne zespołów napędowych dostępnych w Movano:

 

 

Silniki wysokoprężne z homologacją
do pojazdów lekkich

Silniki wysokoprężne z homologacją
do pojazdów ciężkich

 

2.3 Turbo D

2.3 Turbo D (S/S)

2.3 Turbo D (S/S)

2.3 Turbo D

2.3 Turbo D (S/S)

2.3 Turbo D (S/S)

Moc

100 kW/136 KM

110 kW/150 KM

133 kW/180 KM

96 kW/131 KM

107 kW/146 KM

120 kW/163 KM

przy obr./min

3500

3500

3500

3500

3500

3500

Maks. moment obrotowy

360

385

400

330

360

380

przy obr./min

1500

1500

1500

1500

1500

1500

Norma emisji spalin

Euro 6d-TEMP

Euro 6d-TEMP

Euro 6d-TEMP

Euro VI-d

Euro VI-d

Euro VI-d

Przekładnia

6‑biegowa manualna

6‑biegowa manualna

6‑biegowa manualna

6‑biegowa manualna

6‑biegowa manualna

6‑biegowa manualna

Zużycie paliwa wg NEDC[2] w l/100 km, Euro 6d TEMP (wartości wstępne)

Cykl miejski

7,5 – 6,7

7,1 – 6,1

7,3 – 7,0

9,7 – 9,4

8,9 – 8,3

8,9 – 8,3

Cykl pozamiejski

6,7

5,8 – 5,3

6,8 – 6,0

8,5 – 8,1

8,4 – 8,0

8,4 – 8,0

Cykl mieszany

7,2 – 6,7

6,6 – 5,8

6,9 – 6,6

9,0 – 8,6

8,6 – 8,1

8,6 – 8,1

Emisja CO2 w cyklu mieszanym; g/km

191 – 177

175 – 154

183 – 175

233 – 224

225 – 211

225 – 211

Zużycie paliwa wg WLTP[3] w l/100 km (wartości wstępne)

Cykl mieszany

11,1 – 9,0

11,1 – 8,8

11,2 – 8,9

-

-

-

Emisja CO2 w cyklu mieszanym; g/km

327 – 236

323 – 230

330 – 235

-

-

-

        

Klienci Opla mogą wybierać między sześciobiegowymi przekładniami manualnymi, a przekładniami zautomatyzowanymi. Movano jest dostępny ze standardowym napędem przednim lub z opcjonalnym napędem na tylną oś, również z kołami bliźniaczymi. Do Movano z tylnym napędem można zamówić mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Mobilne biuro: pełna łączność i 22 schowki w kokpicie

W nowym Movano wygospodarowano nawet 22 opcjonalne miejsca do przechowywania o łącznej pojemności 104 litrów. Szczególnie praktyczna jest szuflada FlexTray w desce rozdzielczej od strony pasażera. Jej pojemność to nawet 10,5 litra.

Nowością w ofercie systemów multimedialnych jest Navi 50 IntelliLink Pro. Oferuje on doskonałą łączność oraz jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. 7‑calowy kolorowy pojemnościowy wyświetlacz dotykowy podnosi komfort korzystania z systemu. Smartfon można podłączyć przez Bluetooth lub USB. Nowością w Movano jest też opcjonalna bezprzewodowa ładowarka do telefonów.

Uwzględniono wszystkie potrzeby: 150 fabrycznych wariantów

Nowa stylistyka przodu sprawia, że Movano jest natychmiast rozpoznawalny jako przedstawiciel marki Opel. Samochód można zamówić w ponad 150 fabrycznych wariantach. Nowy Movano furgon jest dostępny w czterech długościach i trzech wysokościach. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi do 4,5 tony przy kubaturze przestrzeni ładunkowej do 17 metrów sześciennych.

Nowy Movano imponuje wyjątkowo niskimi kosztami eksploatacji we wszystkich istotnych aspektach. Jest to zasługą okresów międzyprzeglądowych do 40 000 kilometrów lub dwóch lat, umiarkowanych cen części zamiennych i eksploatacyjnych oraz oszczędnych silników.

 

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna opisywanych modeli, akcesoriów oraz usług może ulec zmianie. Niektóre modele, elementy wyposażenia, akcesoria oraz usługi i funkcje mogą być dostępne i działać tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.

 

[1] Cena netto w Polsce (bez podatku VAT).

[2] Podane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 ustalono według nowej światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich WLTP (rozporządzenie UE 2017/948), a poszczególne wyniki przeliczono na wartości NEDC w celu umożliwienia porównań z innymi pojazdami. Najnowszych informacji można zasięgnąć u dealerów. Wartości te nie uwzględniają w szczególności warunków eksploatacji, warunków jazdy ani wyposażenia dodatkowego oraz mogą różnić się w zależności od rozmiaru opon. 

[3] Podane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 odpowiadają homologacji WLTP (rozporządzenie UE 2017/948). Od 1 września 2018 r. nowe pojazdy podlegają homologacji według światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP), która jest nową, bardziej realistyczną procedurą badania zużycia paliwa i emisji CO2. WLTP w pełni zastępuje nowy europejski cykl jazdy (NEDC), który był poprzednio stosowaną procedurą badań. Z uwagi na bardziej realistyczne warunki testów zużycie paliwa i emisja CO2 zmierzone w cyklu WLTP w wielu przypadkach są wyższe w porównaniu z wartościami zmierzonymi według NEDC. Zużycie paliwa i emisja CO2 mogą się różnić w zależności od standardowego i dodatkowego wyposażenia pojazdu oraz rozmiaru opon.

Do góry