loading
  • Obietnica marki: Opel upowszechnia przyszłe technologie dla wszystkich
  • Innowacje dla ludzi: podejście zakorzenione w historii marki
  • Zmiana paradygmatu: od producenta samochodów do dostawcy rozwiązań w zakresie mobilności
  • Dla cyfrowego świata: nowy znak „blitz” symbolizuje przejrzystość i nowoczesność
  • „Niemiecka technologia dla wszystkich”: Kampania nowej Insignii z Jürgenem Kloppem i Marcinem Dorocińskim

MANIFEST OPLA

Nie wiemy, co przyniesie nam przyszłość.

Ale każdy chciałby być jej częścią.

Dlaczego to, co jest ważne dla wszystkich miałoby być dostępne tylko dla nielicznych?

Postęp, który wyeliminuje hałas, emisję spalin i wypadki.

Sieć, która zbliża nas do tych, którzy znaczą dla nas najwięcej.

Samochody, które dostosowują się do kierowców, a nie odwrotnie.

Mobilność rzeczywiście dostępna dla każdego.

Technologia, która ewoluuje z ludzkością.

Nie zawsze chcemy być pierwsi.

Ale zawsze chcemy jako pierwsi udostępniać przyszłość wszystkim.

Bo innowacje mogą zmieniać świat tylko wtedy, gdy są dostępne dla wszystkich.

Rüsselsheim. „Przyszłość należy do wszystkich” — tak brzmi nowe credo Opla, które podkreśla oczekiwania firmy wobec siebie samej: Opel demokratyzuje przyszłe technologie i stara się, aby stawały się one dostępne dla wszystkich. To podejście jest zakorzenione w historii marki, czego dowodami są: wprowadzenie standardu trójfunkcyjnych katalizatorów (1989 r.), wyposażenie wszystkich samochodów osobowych w pełnowymiarowe poduszki powietrzne (1995 r.), debiut osobistego asystenta łączności i usług Opel OnStar (2015 r.), czy obecna premiera rynkowa rewolucyjnego samochodu elektrycznego Opel Ampera‑e o zasięgu 520 kilometrów (według NEDC). Multimedialna kampania nowej flagowej Insignii jest pierwszą, w której pojawia się nowe hasło marki oraz zmodyfikowane logo Opla z błyskawicą. Jürgen Klopp jest idealnym ambasadorem marki. W kampanii prowadzonej na rynku polskim credo marki wygłasza, współpracujący z marką Opel, znany aktor Marcin Dorociński.


Branża motoryzacyjne zmienia się szybciej i bardziej gruntownie niż kiedykolwiek wcześniej. Sam pojazd nie znajduje się już w centrum uwagi. Ważniejsza stała się mobilność ludzi — nastąpiło przesunięcie paradygmatu: z kwestii mechanicznych na cyfrowe, z paliwa na elektryczność, z posiadania samochodu na rozwiązania w zakresie mobilności dopasowane do sytuacji. „Nowe hasło „Przyszłość należy do wszystkich” ma swoje źródło w charakterze marki Opel. To deklaracja, podejście i zobowiązanie, a więc znacznie więcej niż prosta obietnica produktu” — powiedziała dyrektor marketingu w firmie Opel, Tina Müller. „Marka jest pionierem w demokratyzacji innowacji. Zawsze staraliśmy się udostępniać ekskluzywne technologie szerokiemu gronu odbiorców. Nowe hasło jest pomostem między historią Opla a programem marki na przyszłość. To właśnie jest nasza motywacja i wartość, którą Opel stara się realizować” — dodała Tina Müller.

 

Kilka słów, jeden komunikat: Opel wprowadza innowacje dla każdego

Nowa deklaracja podkreśla dwie strony pozycjonowania marki Opel: „Przyszłość …” — w tym haśle zawiera się przekonanie, że wyznaczające trendy rozwiązania w zakresie mobilności mogą powstawać tylko w procesie ciągłych innowacji. Firma Opel codziennie nad czymś pracuje. „… należy do wszystkich” podkreśla, że te rozwiązania i przyszłe technologie nie są zastrzeżone dla nielicznych, ale przeznaczone dla szerokiego ogółu. „Przyszłość nie jest elitarnym luksusem, ale jakością życia dla wszystkich” — powiedziała Tina Müller. Firma Opel zawsze była pionierem demokratyzacji innowacji i ekskluzywnych technologii. Wprowadzenie trójfunkcyjnego katalizatora oraz wyposażenie wszystkich samochodów osobowych w pełnowymiarowe poduszki powietrzne uważa się za kamienie milowe w budowaniu świadomości w zakresie ochrony środowiska i bezpieczeństwa. Kolejnymi doskonałymi przykładami tego podejścia są wyznaczające trendy matrycowe reflektory IntelliLux LED® wprowadzone niedawno w samochodach klasy kompaktowej i średniej, osobisty opiekun kierowcy Opel OnStar oraz rewolucyjny elektryczny Opel Ampera‑e. Te technologie sprawiają, że jazda staje się bezpieczniejsza i przyjemniejsza, a więc po prostu lepsza dla ludzi. „Innowacje, które staramy się oferować nie są opracowywane przez inżynierów dla inżynierów, ale przez inżynierów dla ludzi” — powiedziała Tina Müller. Opel chce przez to wnosić decydujący wkład w budowę bardziej ludzkiego świata mobilności. Świata jutra z autonomicznymi samochodami napędzanymi elektrycznością, w którym zawsze mobilni ludzie będą pozostawać w stałej łączności z innymi — zgodnie z motto „Przyszłość należy do wszystkich”. 

„To credo marki wyraża podejście do świata zewnętrznego oraz wewnętrzną misję. Wysyła ono także mocny wewnętrzny sygnał do naszych pracowników, którzy całym sercem i duszą codziennie angażują się w pracę nad przyszłością” — dodała Tina Müller. Nowe pozycjonowanie marki zostało stworzone we współpracy z agencją reklamową Scholz & Friends. Agencja była również odpowiedzialna za przygotowanie w 2014 roku kampanii „Umparken im Kopf”, jednej z najlepszych kampanii w przemyśle samochodowym w Niemczech, która odegrała ważną rolę w odnowie marki Opel. Hasło „Umparken im Kopf” („Zmiana nastawienia”) wspierało nowy sposób myślenia, pokonujący uprzedzenia. „Przyszłość należy do wszystkich” wspiera przekonanie, że tylko wspólnie możemy kształtować przyszłość. Obydwa hasła mają jedną wspólną cechę: wyrażają postawę wykraczającą poza domenę działalności marki i samą kategorię motoryzacyjną” — powiedział F. M. Schmidt, dyrektor generalny agencji reklamowej Scholz & Friends.


Z początkiem nowej ery zmienia się też znak „blitz”. Nacisk został położony na elementy o zasadniczym znaczeniu. Dlatego założeniami przyjętymi przy modyfikacji logo były przejrzystość i uproszczenie. Od dziś, we wszystkich kanałach komunikacyjnych pojawiać się będzie klarowne i wyraziste dwuwymiarowe logo marki Opel. Oczywiście utrzymane zostaną jego najważniejsze komponenty — okrąg jako odniesienie do koła oraz błyskawica jako symbol czystej energii. Proste, prostolinijne, bezpośrednie — łatwo rozpoznawalne już na pierwszy rzut oka.

 

Jak realizowany jest nowoczesny styl przywództwa: nowa Insignia z ekskluzywną technologią dla wszystkich

Nowy Opel Insignia jako produkt dokładnie odzwierciedla treść credo. Nowość rynkowa jest pierwszym seryjnie produkowanym samochodem z nowym logo — w tym przypadku w wersji 3D — i oferuje więcej inteligentnych technologii niż jakikolwiek inny model w tym segmencie. Od wyznaczających trendy matrycowych reflektorów IntelliLux LED® poprzez zaawansowany system napędu na wszystkie koła po inteligentne systemy wspomagające kierowcę i wyświetlacz projekcyjny. To atrakcyjna oferta, zwłaszcza dla tych klientów, którzy dotychczas interesowali się raczej droższymi markami z segmentu premium. Innymi słowy — nowa Insignia jest prawdziwym liderem — „made in Germany”. Dlatego nowa 360‑stopniowa kampania reklamowa została zainaugurowana pod hasłem „Niemiecka technologia dla wszystkich”, a w roli głównej występuje w niej ambasador marki Opel, Jürgen Klopp. W polskiej odsłonie kampanii także bierze udział, współpracujący z marką Opel, znany aktor Marcin Dorociński.


Niezwykły główny spot kampanii — która właśnie się rozpoczyna — mówi o tym wprost: „Nowy lider. Ma autorytet, chociaż nigdy się nie wywyższa. Po każdym ciosie powraca jeszcze silniejszy. Kieruje się rozsądkiem, ale wie kiedy zaufać intuicji. Lubi prowadzić, ale nikogo nie zostawia w tyle. Nowy Opel Insignia. Niemiecka technologia dla wszystkich”. Dla liderów, którzy stają na czele, motywują i nie pozwalają, by ktokolwiek został w tyle. Nowa Insignia to samochód właśnie dla takich ludzi — którzy wiedzą, co tak naprawdę się liczy. Kto lepiej kojarzy się z taką postawą jak nie sympatyczny i niekonwencjonalny w swoich metodach działania Jürgen Klopp?


„Czas na nowy styl przywództwa. Styl, który można odnaleźć we wszystkich naszych produktach, ale przede wszystkim w nowej Insignii — zaprojektowanej, opracowanej i produkowanej w Rüsselsheim. Flagowy Opel — kwintesencja niemieckiej myśli technicznej — oferuje ekskluzywną technologię dostępną wcześniej tylko w luksusowych modelach. Ograniczenia i konwencje? Są po to, by je łamać” — mówi dyrektor marketingu w firmie Opel, Tina Müller.


Hasło „Niemiecka technologia dla wszystkich” stanowi zatem meritum kompleksowej 360-stopniowej kampanii promującej nową Insignię, która właśnie rusza i pojawi się we wszystkich mediach — w telewizji, Internecie, sieciach społecznościowych, radiu, prasie i na billboardach.

 

Spoty kampanii: nowa Insignia wykorzystuje przewagę

 

Nowa Insignia jest prawdziwym graczem zespołowym, który teraz zyskuje nowe możliwości. Opowiadają o tym inne reklamy prezentujące innowacyjne cechy flagowego Opla — ekskluzywne technologie, które dają Insignii przewagę i pomagają także innym użytkownikom drogi.


Nowi liderzy demonstrują szerokie pole widzenia i nie gubią się w mroku — dzięki pionierskim reflektorom matrycowym LED. Są też zawsze w czołówce — nie tracą przyczepności dzięki zaawansowanemu napędowi na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego Twinster. Rezerwacja pokoju w hotelu bez wysiadania z samochodu? Z OnStar to żaden problem[1]. Te usługi ułatwiają życie — każdemu.


O dodatkowych atutach nowej Insignii można dowiedzieć się z Internetu. Na stronie opel.pl oraz na YouTube internauci mogą zobaczyć, na czym polega komfort klasy biznes w Insignii oraz przekonać się, że w tym samochodzie bezpieczeństwo ma priorytetowe znaczenie. W sześciu krótkich filmach zaprezentowano luksusowe ergonomiczne fotele z atestem AGR, automatyczną klapę bagażnika oraz system automatycznego hamowania awaryjnego z funkcją rozpoznawania pieszych. Insignia oferuje także typowe dla Opla pierwszorzędne opcje łączności, w tym systemy IntelliLink z funkcją integracji ze smartfonem i Opel OnStar zapewniający całodobową pomoc w sytuacjach awaryjnych oraz nowe usługi, takie jak rezerwacja pokoju w hotelu i wyszukiwanie miejsca do parkowania[2].


Podobnie jak w przypadku innych kampanii Opla za promocję Insignii odpowiada agencja reklamowa Scholz & Friends z Hamburga. Dyrektor kreatywny Niels Alzen mówi: „Nowa Insignia nie jest samochodem dla autokratów! To silny i bardzo aktualny przekaz w świecie, w którym niektórzy chcieliby zaprowadzić rządy silnej ręki. Kampanią Insignii w stylu przeboju kinowego wzywamy do bardziej integracyjnego stylu przywództwa”.


Dzięki nowemu credo „Przyszłość jest dla wszystkich”, przyjętemu jako deklaracja, postawa i zobowiązanie, oraz największej ofensywie produktowej w historii firmy („7 w 17”) marka Opel jest doskonale przygotowana do przyszłych wyzwań.


Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna wymienionych modeli może ulec zmianie. Niektóre elementy wyposażenia oraz usługi mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.


[1] Przez Booking.com. Wymagane podanie adresu e-mail i numeru karty kredytowej.

[2] Przez Parkopedię.