loading
  • Piękna gra: Opel długoterminowym partnerem klubu piłkarskiego najwyższej klasy
  • Powrót na koszulki: logo Opla na rękawach posiadaczy Pucharu Niemiec
  • Rozszerzona współpraca: Opel strategicznym partnerem Borussii Dortmund

Rüsselsheim/Dortmund. Opel i Borussia Dortmund przedłużyły udaną współpracę na kolejne pięć lat i zamierzają rozszerzyć jej zakres. Logo Opla, który od teraz należy do grona strategicznych partnerów zdobywców Pucharu Niemiec, pojawi się na rękawach koszulek zawodników Borussii Dortmund od sezonu 2017/18 Bundesligi. W przeciwieństwie do trzech pozostałych strategicznych partnerów BVB — głównego sponsora Evonik, dostawcy Puma oraz firmy Signal Iduna, która jest sponsorem tytularnym stadionu — Opel nie będzie udziałowcem klubu. Zamiast tego strategiczne podejście będzie polegało na zacieśnieniu więzi z Borussią Dortmund w obszarach komunikacji i aktywizacji. Takie deklaracje na zorganizowanej dziś w Dortmundzie konferencji prasowej złożyli Jürgen Keller, dyrektor ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej w firmie Opel w Niemczech, oraz Hans-Joachim Watzke, dyrektor zarządzający BVB.

Współpraca między firmą Opel i Borussią Dortmund rozpoczęła się w sierpniu 2012 roku. Według analiz przeprowadzonych przez instytut badań rynku Nielsen Sports i Politechnikę w Brunszwiku jest to jedna z najbardziej wiarygodnych i trwałych relacji w niemieckim futbolu. Dlatego też od pięciu lat kontakty z klubem są jednym z kluczowych elementów budowania pozytywnego wizerunki marki Opel.

„Jesteśmy zadowoleni, że udało nam się uzgodnić długoterminowe przedłużenie współpracy z Borussią Dortmund oraz że jeszcze bardziej zacieśnimy nasze więzi z tym wspaniałym klubem. Borussia jest idealnym partnerem dla naszej marki, ponieważ liczą się dla niej te same wartości, które są ważne dla Opla: znakomite wyniki i przystępność. Ponadto cenimy sobie opartą na zaufaniu i profesjonalizmie współpracę z Hansem-Joachimem Watzke oraz całym jego zespołem, ciesząc się z możliwości jej kontynuowania  w kolejnych latach” — powiedział Jürgen Keller.

Hans-Joachim Watzke również podkreślił znaczenie długofalowej umowy między klubem i producentem samochodów. „Jesteśmy dumni, że w firmie Opel znaleźliśmy czwartego strategicznego partnera — to nie takie łatwe w tych szybko zmieniających się czasach. Dla nas strategiczna ranga partnerstwa oznacza przede wszystkim dążenie do tych samych celów w ścisłej współpracy. Firma Opel od 30 lat daje imponujący przykład na to, jak skutecznie łączyć partnerstwo w sporcie z zaangażowaniem w sponsorowanie międzynarodowego futbolu. Z optymizmem spoglądamy w przyszłość w towarzystwie Opla — marki, która tak jak my rośnie w siłę i oferuje produkty spełniające oczekiwania współczesnego świata”.

Oprócz prawa do umieszczenia logo na rękawach koszulek zawodników BVB firma Opel będzie mogła również oferować szereg innych usług wspólnie z klubem. W szczególności podpisano umowy związane ze sferą  cyfrową — na ich podstawie Opel będzie mógł prowadzić bezpośredni dialog z kibicami drużyny. Planowane jest także znaczne zwiększenie roli klubu w krajowej komunikacji marki Opel. Będzie ono polegało między innymi na udziale zawodników w telewizyjnych reklamach producenta samochodów. Ponadto firma Opel zintensyfikuje swoje zaangażowanie w promocję sportu rodzinnego i lokalnego jako partner szkółki piłkarskiej BVB i prezenter Pucharu Rodziny BVB.

Dzisiejsze umowy z Borussią Dortmund wyznaczają początek kolejnego etapu zaangażowania firmy Opel na rzecz futbolu. W Niemczech Opel będzie koncentrował się na współpracy z Dortmundem oraz z 1. FSV Mainz 05. Opel pozostanie sponsorem tytularnym stadionu OPEL ARENA w Moguncji co najmniej do 2021 roku. Producent samochodów kontynuuje także udaną współpracę z ambasadorem marki i menedżerem Liverpoolu, Jürgenem Kloppem. Opel jest również długofalowym partnerem aktualnego mistrza Holandii Feyenoord Rotterdam, a Vauxhall, jako siostrzana marka Opla, jest głównym sponsorem reprezentacji Anglii, Walii, Szkocji i Irlandii Północnej.