loading
  • Masywny, ale sportowy: Nowy Opel Grandland X z dynamiczną sylwetką o wyrazistych proporcjach
  • Atrakcyjny i praktyczny: harmonia stylu i funkcjonalności
  • Nowy zawodnik: wyjątkowa estetyka i wysoka jakość wnętrza

Rüsselsheim. Opel Grandland X to jeden z głównych bohaterów ofensywy produktowej „7 w 17” Opla, w ramach której tylko w bieżącym roku marka wprowadzi na rynek aż siedem nowych modeli. Crossover niemieckiego producenta doskonale wpisuje się w wymagania współczesnego użytkownika, prowadzącego aktywny styl życia. Model o niezwykle atrakcyjnej, uterenowionej sylwetce ma wiele zalet, takich jak wysoka pozycja za kierownicą, ułatwiająca wygodne wsiadanie i wysiadanie, dobra widoczność we wszystkich kierunkach czy obszerna przestrzeż bagażowa. Stylistyka samochodu to przemyślane połączenie prostoty i elegancji, natomiast rozwiązania zastosowane we wnętrzu nie tylko zapewniają wysoki komfort, ale są też bardzo funkcjonalne. Grandland X wkracza do gry w mocno konkurencyjnym segmencie miejskich pojazdów sportowo-użytkowych, a projektanci Opla postarali się, aby skutecznie wyróżniał się na ulicach dzięki wyjątkowej estetyce.

„Naszym celem było stworzenie surowej, ale dynamicznej stylistyki Grandlanda X, której podstawą jest optymalna harmonia muskularnych powierzchni i ostro zarysowanych krawędzi i przetłoczeń, a także równowaga między stylem a funkcjonalnością” — powiedział Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania. „Starannie dobierając płaszczyzny i sposób ich łączenia oraz konsekwentnie stosując materiały wysokiej jakości we wnętrzu, chcieliśmy też uzyskać klimat elegancji kojarzący się z modelami wyższych segmentów”.

Chcąc podkreślić sportowe kształty sylwetki, projektanci tak poprowadzili charakterystyczne, lekko unoszące się „ramiona” listwy z logo marki na osłonie chłodnicy, aby optycznie połączyły się z motywem skrzydła w wąskich kloszach reflektorów adaptacyjnych LED, co wizualnie poszerza przód nadwozia. Muskularna maska z centralnym przetłoczeniem oraz duże, nawet 19 calowe obręcze kół również pasują do energetycznej prezencji Grandlanda X.

Smukły słupek dachowy C, opadająca linia dachu oraz wąskie tylne lampy LED osadzone w klapie bagażnika, wykonanej z lekkiego tworzywa, nadają Grandlandowi X dynamiczny i sportowy wizerunek, tak ceniony w segmencie samochodów sportowo-użytkowych.

Do kolejnego atrybutu crossovera — solidności — nawiązują masywne dolne elementy ochronne wokół nadwozia. Precyzyjnie wykonane, srebrne nakładki zderzaków uwydatniają szeroką sylwetkę samochodu, nawiązując do stylistyki crossoverów. Natomiast wysokość nadwozia podkreślają srebrne relingi dachowe, elementy stylistyczny również typowy dla crossoverów.

Z boku sylwetka Grandlanda X prezentuje się równie dynamicznie. Uwagę przyciąga delikatnie opadająca linia dachu, „wspartego” na słupku C o kształcie charakterystycznym dla obecnego wzornictwa Opla. W dolnej partii drzwi bocznych widoczne jest przetłoczenie w kształcie ostrza, rozciągnięte na całej długości profilu nadwozia. Choć zyskało nieco zmodernizowaną formę, wystarczy jedno spojrzenie, aby dostrzec nawiązanie do innych modeli marki. Elementy te uwydatniają usportowiony profil nadwozia.

„Wnętrze Grandlanda X wyróżnia się atrakcyjną harmonią stylu i funkcjonalności” — mówi Adams. „Nawet osoby wyższego wzrostu zasiądą wygodnie, a typowa dla crossovera podwyższona pozycja foteli zapewnia pasażerom dobrą widoczność. Kierowca i pasażer z przodu mogą cieszyć się wyjątkowym komfortem podróżując w opcjonalnych ergonomicznych fotelach z certyfikatem AGR, niemieckiego stowarzyszenia lekarzy i terapeutów, przyznawanego w uznaniu za wyjątkową ergonomię”. Intuicyjna obsługa systemu multimedialnego i minimalna liczba przełączników to charakterystyczne rozwiązanie w samochodach marki Opel. „Ekran systemu multimedialnego został umieszczony w górnej części konsoli centralnej, dla ułatwienia i komfortu obsługi, a jego oprawa stanowi stabilne podparcie dla palców, ułatwiając korzystanie z tego elementu wyposażenia” — wyjaśnia Adams.

Poniżej, na konsoli centralnej, przyciski i przełączniki zostały wygodnie rozmieszczone w trzech sekcjach, dając szybki dostęp do najważniejszych funkcji systemu multimedialnego, klimatyzacji i układu jezdnego, a w tym opcjonalnego systemu kontroli trakcji IntelliGrip. Funkcjonalna jest również konsola środkowa, znajdująca się pomiędzy przednimi fotelami, gdzie – poza zamykanym podłokietnikiem – wygospodarowano miejsce na uchwyty na napoje i przegródki na drobne przedmioty. W głębokim schowku pod podłokietnikiem można też zamontować opcjonalną bezprzewodową ładowarkę baterii smartfona.

„Cały kokpit Grandlanda X jest wyjątkowo elegancki i ergonomiczny. Powierzchnie deski rozdzielczej, konsoli centralnej oraz elementów dekoracyjnych w tych strefach wykonano z przyjemnych w dotyku materiałów, dających poczucie ekskluzywności modelu” — mówi Adams.

Po światowej premierze na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym (IAA) we Frankfurcie (14–24 września), Opel Grandland X od razu zadebiutuje na rynku. W ciągu 10 lat (2007–2017) udział samochodów sportowo-użytkowych i crossoverów wśród nowych pojazdów sprzedawanych w Europie zwiększył się z 7 do 20 procent. „Jesteśmy przekonani, że praktyczny, a jednocześnie dynamiczny i elegancki Opel Grandland X spotka się z uznaniem klientów i zapewni marce wzrost w segmencie kompaktowych samochodów typu SUV/CUV” — dodał Adams.

Niniejsza informacja jest aktualna na dzień publikacji. Specyfikacja techniczna modelu Grandland X może ulec zmianie. Niektóre elementy wyposażenia oraz usługi mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą.